کد خبر 165518
۱۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۳

بازدید وزیر کار از شیرخوارگاه آمنه/ کاهش چشمگیر نگهداری کودکان در مراکز خدماتی بهزیستی

بازدید وزیر کار از شیرخوارگاه آمنه/ کاهش چشمگیر نگهداری کودکان در مراکز خدماتی بهزیستی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: طی فرآیند فرزندخواندگی و تحویل به خانواده‌ها میزان نگهداری نوزادان و کودکان در مراکز خدماتی بهزیستی کاهش چشمگیری داشته است.

به گزارش گروه اجتماعی حیات؛ سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور در شیرخوارگاه آمنه از سه بخش قرنطینه، نوزادان و نوپا، بازدید کرد و به گفتگو و دیدار صمیمانه نوروزی با کارکنان و مددکاران این بخش‌ها پرداخت.

وزیر تعاون گفت: تعامل سازمان بهزیستی با قوه قضائیه و اصلاح آیین نامه‌ها شرایط فرزند خواندگی را آسان کرده است به طوریکه با طی فرآیند فرزندخواندگی و تحویل به خانواده‌ها میزان نگهداری نوزادان و کودکان در مراکز خدماتی بهزیستی کاهش چشمگیری داشته است. قبل از این در شیرخوارگاه آمنه حدود 400 نوزاد و کودک نگهداری می‌شد و در حال حاضر 57 نوزاد و کودک در این مجتمع حضور دارند.

مرتضوی ادامه داد: تعداد زیادی از مراکز نگهداری نوزادان و کودکان و همچنین مراکز خدماتی سازمان بهزیستی از سوی مردم و خیرین سراسر کشور اداره می‌شود و تعدادی از مراکز به بخش خصوصی واگذار شده است و نقش خیرین در این میان همواره مهم و قابل توجه بوده است.

وزیر تعاون در بازدید از این مجتمع تامین اعتبار برای بهبود نیروی انسانی، تامین نیاز‌های مجموعه و تجهیزات مورد نیاز را در دستور کار قرار داد.

گفتنی است تعدادی از کودکان تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور پس از بازدید، با وزیر تعاون بر سر سفره افطار نشستند و ضمن گفت و گوی بی واسطه و صمیمانه از آرزو‌های خود برای سال نو و آینده سخن گفتند. 

برچسب‌ها